Datele incluse în topul celor mai valoroase branduri din domeniul tehnologiei, realizat de wall-street.ro, sunt comparate atât cu datele din 2012, dar și cu cele din 2009, primul an complet de criză la nivel global.
10. Oracle. Este unul dintre cei mai mari producători de software la nivel global. Oracle este în scădere cu 11% față de anul trecut și cu 7% față de 2009, când s-a situat pe același loc, 10.
9. Baidu. Deși e în scădere cu 16% față de anul trecut, brandul Baidu, cel mai mare motor de căutare din China, a avut o evoluție impresionantă în ultimii ani, ajungând în prezent la o valoare de 20,4 miliarde de dolari. Dacă acum chinezii se află pe locul al nouălea în clasament, în 2009 aveau o valoare a brandului de "doar" 5,7 miliarde de dolari și se clasau pe locul 19 în clasamentul Daedalus Millward Brown.
8. Facebook. Locul al optulea în clasament este ocupat de Facebook, cea mai mare rețea de socializare la nivel global, cu circa 1,1 miliarde de utilizatori. Cu o valoare de 21,2 miliarde de dolari, brandul Facebook este în scădere cu 36% față de anul trecut. Pe de altă parte, brandul rețelei de socializare a avut o evoluție impresionantă în ultimii ani, dacă ne gândim ca în 2009 nu se află nici măcar în top 20 mărci de tehnologie în clasamentul realizat de Daedalus Millward Brown.
7. Samsung. O evoluție spectaculoasă față de 2012, dar și față de 2009, a avut-o și Samsung, cel mai mare producător de telefoane mobile la nivel mondial. Brandul sud-coreenilor valorează 21,4 miliarde de dolari în prezent, mai mult cu 51% față de anul trecut și în creștere cu 239% față de 2009.
6. Tencent. Dintre primele zece branduri de tehnologie, acesta a înregistrat cea mai mare creștere față de 2012. Iar în 2009 nu se afla nici măcar în primele 20 de branduri de tehnologie. Este vorba de Tencent, o companie chineză fondată în 1998, care între timpa devenit cel mai utilizat portal de internet din China. Brandul Tencent valorează 27,2 miliarde de dolari, mai mult cu 52% față de anul trecut.
5. Sap. Brandul companiei geramane SAP, al treilea producător de software la nivel global, a crescut cu 34% față de anul trecut. De asemenea, față de 2009, primul an complet de criză la nivel global, brandul germanilor a avansat cu 46%. Dacă în 2003, SAP s-a aflat pe locul al cincilea în topul brandurilor de tehnologie, în schimb în 2009, se afla pe locul al optulea.
4. Microsoft. Valoarea brandului Microsoft, cea mai mare companie de software la nivel global, este de 69,8 miliarde de dolari, în scădere cu 9% față de 2012. Microsoft se află pe locul al saptelea in clasamentul general. De asemenea, valoarea brandului Microsoft este mai mică cu 8% față de 2009, primul an complet de criză.
3. IBM. Brandul IBM, cea mai mare companie de servicii informatice la nivel global, valorează 112,5 miliarde de dolari, însă, mai puțin cu 3% față de 2012. Pe de altă parte, comparativ cu 2009, primul an complet de criza globală, marca americanilor a crescut cu 69%.
2. Google. Aproximativ 113,6 miliarde de dolari valorează brandul Google, cel mai mare motor de căutare la nivel mondial, în creștere cu 5% față de 2012. De asemenea, compania se află pe locul al doilea și în clasamentul general.
1. Apple. Cu o valoare a brandului de 185 de miliarde de dolari, Apple se află și în 2013 pe primul loc în topul celor mai valoroase branduri din tehnologie, dar și în clasamentul general. De asemenea, valoarea mărcii Apple a crescut cu 1% față de 2012, dar de aproape trei ori față de anul 2009.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu