joi, 27 decembrie 2012

Războiul dintre Apple, Google, Facebook şi Amazon se va intensifica în 2013



Războiul dintre Apple, Google, Facebook și Amazon este departe de a se fi încheiat. Mai mult, pentru cei patru giganți din sectorul IT, 2013 aduce noi motive de dispută: hardware şi căutare online, scrie b1.ro.


Marii jucători de pe piața software, inclusiv google și Amazon, sunt interesați de creșterea prezenței hardware pentru a-și putea spori loialitatea propriilor clienți şi pentru a avea un control mai puternic asupra serviciilor software. Ca răspuns, Apple dezvoltă software propriu pentru a-și diferenția produsele.

Pe de altă parte, Google intenționează, după achiziţia de 12,5 miliarde de dolari a companiei Motorola Mobility, să lanseze noi dispozitive cu sistem Android, cu care să-și protejeze afacerile de Apple.

Totodată, Amazon este implicat în acest conflict prin lansarea tabletei Kindle Firea și testarea prorpiului telefon.

Căutarea online este o oportunitate importantă pentru păstrarea clienților și profitabilitatea de pe urma acestora, iar Google a dominat această piață timp de mai mulți ani. Astfel, rivalii vor să-i submineze poziţia prin căutarea online de pe smartphone-uri şi alte dispozitive mobile, precum şi prin servicii care permit recomandări din partea prietenilor.

Dar acesta nu este singurul moriv de “război” între cele patru companii. Ele se înfruntă și pentru alte segmente, de la retail la publicitate online.

Rivalii de la Samsung la Amazon atacă poziția companiei Apple, care în ultimii ani a redefinit piața IT prin lansarea iPhone și iPad.

După ce cota Apple pe piaţa mondială a smartphone-urilor a coborât în trimestrul al treilea, iar tabletele Android câştigă teren împotriva iPad, Apple a lansat recent iPad Mini, o tabletă mai ieftină prin care vrea să concureze produse similare, iar directorul general al companiei, Tim Cook, a subliniat "interesul puternic" al Apple pentru segmentul de televiziune, iar compania a testat televizoare HD şi a discutat posibile parteneriate cu furnizori de televiziune prin cablu.

Nici Google nu a trecut neobservat anul acesta. Compania a a invadat noi teritorii în acest an, intrând din nou în conflict cu principalii rivali, dar şi cu furnizori de internet wireless şi de televiziune prin cablu. Pe anul 2013, Google va lucra intens pentru a se asigura că serviciul de căutare pe internet, YouTube şi alte noi servicii, precum Google Wallet (care permite folosirea smartphone-urilor pe post de portofele digitale), ajung la clienţi fără să fie afectate de viteze reduse ale traficului de date sau blocate de competitori.

În acest scop, Google va trebui să accelereze iniţiative lansate în acest an, precum furnizarea de internet de mare viteză, controlul accesului la internet wireless prin parteneriate, şi producţia de smartphone-uri şi tablete prin intermediul Motorola, informează The Wall Street Journal.

De asemnea, Google colaborează cu retaileri în competiţie cu Amazon, ajutându-i să ajungă la clienţi prin intermediul motorului său de căutare, iar pentru a contracara Facebook, compania a împins clienţi ai unor servicii precum căutarea online şi Gmail să se înregistreze pe Google+, o combinaţie de Facebook şi Twitter.

Anul 2012 a fost pentru Facebook anul intrării pe bursă. În 2013, compania se va concentra pe continuarea transformării într-o afacere care are în centru dispozitivele mobile. Tot în ultimul an, Facebook a rescris aplicaţiile pentru dispozitive mobile, a lansat mai multe produse pentru publicitatea pe smartphone-uri şi tablete, precum şi aplicaţii individuale, precum serviciul de messenger.

Totodată, comerţul online va deveni tot mai important pentru Facebook, odată cu dezvoltarea afacerii recent lansate Gifts.

Pentru Amazon, 2013 ar putea fi anul în care lansează mult aşteptatul smartphone. Retailerul a testat un smartphone cu furnizori din Asia, , iar o lansare ar putea avea loc la începutul anului.

Amazon vizează Apple şi pe piaţa tabletelor. Ultima versiune Kindle Fire a fost primită pozitiv de unii critici. Amazon ar putea introduce o nouă versiune low-cost anul următor, care să menţină şi mai bine utilizatorii în ecosistemul Amazon.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu