marți, 5 februarie 2013

Compania Google și presa scrisă din Franța au ajuns la un „acord istoric”



Google și-a luat angajamentul să aloce 60 milioane de euro pentru crearea unui fond special menit să faciliteze prezența presei scrise franceze în lumea digitală. Acesta fiind cel mai mare  progres în disputa dintre compania Google și editorii de presa scrisă care i-au cerut gigantului de internet să achite o taxă pentru utilizarea drepturilor de autor, transmite UNIMEDIA cu referire la postul de televiziune CNN.

Semnarea acordului a fost anunțată vineri seara, după o întrevedere la Palatul Elysee a președintelui francez, François Hollande, cu președintele Google, Eric Schmidt.

Anterior, Hollande a amenințat cu introducerea unor amendamente în legislația franceză, forțând Google să plătească o parte din veniturile sale obținute din link-urile către articole mass-media franceze, în cazul în care compania nu va ajunge la un acord cu editorii. Eric Schmidt a calificat acordul, semnat după două luni de negocieri tensionate, ca fiind unul "istoric".

Pe lângă fondul de 60 milioane de euro, președintele Google a promis să dezvolte relațiile cu editorii francezi, prin a furniza publicitate site-urilor lor și a se împărți cu o parte din veniturile obținute din publicitate. Acorduri cu privire la publicitate vor fi similare cu cele semnate cu editorii de ziare din întreaga lume.

"Este cu mult mai bine că am ajuns la semnarea unui acord decât la adoptarea unei legi. A fost o abordare corectă", a spus Schmidt.

La etapa actuală, ziarele din întreaga Europă luptă pentru a câștiga bani. Din acest motiv grupuri editoriale din Franța și Germania s-au alăturat colegilor săi din Italia, Portugalia și Elveția pentru "a reglementa și a reechilibra economia digitală".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu